Thursday, July 7, 2011

Good News

Assalamualaikum.

Kawan-kawan semua. Minta maaf sebab semalam tak terjah dan berlaga hidung langsung kat blog korang. Saya agak kurang sihat. Dan pada yang terjah ke blog saya ni, terima kasih banyak-banyak. So harini, kerja merempit akan saya lakukan seperti biasa ye. Siap sedia semua. Ha ha ha.

Actually, ada cerita yang ingin aku kongsikan harini (kejap aku kejap saya, belasah jela kan). Disebabkan keadaan aku malam kelmarin yang mendesak suami untuk membawa aku ke klinik, maka aku pun ke klinik untuk mendapatkan rawatan. And guess what? Kami dapat berita yang paling ditunggu-tunggu.

Ye kawan-kawan. Saya kini disahkan mengandung. Saya sangat gembira dengan berita ni sebab saya memang tak sabar-sabar untuk melihat baby saya sendiri. Dan saya percaya, semua pasangan yang sudah berkahwin pasti akan menunggu saat-saat seperti ini. Bahagianya saya. Kawan-kawan mesti tertanya-tanya kan berapa usia kandungan saya. Mengikut perkiraan doktor, mungkin kandungan saya sudah masuk minggu ke-4. Syukur alhamdulillah atas rezeki yang Allah SWT kurniakan.

Gambar ehsan dari pakcik google


Kini saya sangat memilih makanan. Bukan untuk saya juga, tapi untuk baby saya. Mual-mual? Saya belum rasainya lagi. Masih awal. Tapi saya rasa saya perlu membawa bekal asam di ofis saya bagi mengelakkan kejadian yang sangat tidak diingini. Cuma kadangkala ada la masa-masa saya rasa ingin teruweeekkk uweekkkk tapi tidaklah sampai rasa mual atau loya. Mungkin badan saya saja yang mengada-ngada.

Bagi kaum hawa, kita semua inginkan keluarga yang bahagian bukan? Saya juga begitu. Saya dan suami mengharapkan anak yang lahir menjadi anak yang soleh dan hormat pada orang tua. Dan mengharapkan semoga kami menjadi orang tua yang terbaik dan memahami  untuk anak-anak kami. 

Gambar ehsan dari pakcik google


Oh ya, selingan untuk entry kali ini. Sedihnya saya bila berita di TV3 semalam mengisahkan seorang ibu yang tidak tahu menahu langsung akan kematian anaknya berusia 4 bulan di bawah jagaan pusat pengasuh. Beliau mengetahui akan kejadian tersebut melalui jirannya. Sebaknya rasa. Saya yang belum lagi bergelar ibu pun dah terasa akan kesedihan itu, ini kan pula ibu kepada bayi tersebut. Semoga beliau tabah. Tak lupa juga pada kejadian-kejadian sebelum ni berkenaan pembuangan bayi, bayi terjatuh dari bangunan yang tinggi etc. Sangat merobek hati. Binatang yang tidak berakal pun tahu sayangkan anaknya, inikan pula kita manusia yang dikurniakan akal dan cukup sifat.

8 comments:

  1. waa~ tahniah cik bubble~ semoga si ibu dan baby sihat2 selalu!

    bestnya...

    ReplyDelete
  2. tq dear..lama lagi perjalanan dah rasa berdebar2 :)

    ReplyDelete
  3. tahniah2...jg kandugan elok2 taw sebab masih terlalu awal nih ia belum berapa kuat... (^^,)

    ReplyDelete
  4. tahniah...semoga berbahagia... :D

    ReplyDelete
  5. tahniah cik Bubble... semoga sihat sejahtera selalu...

    ReplyDelete
  6. wah! seronoknya! mommy to be! congrats ya sista!
    jaga diri n beby sentiasa! hepi 4 u! :)

    ReplyDelete
  7. thanks elie =)
    now dh mula rasa loya-loya

    ReplyDelete