Friday, April 22, 2011

Tudung Nikah

Hari ni aku nak cerita mengenai tudung nikah. Aku tak nak sentuh langsung pasal baju masa aku sanding sebab orang kat butik tu dah janji yang dorang akan provide aku lengkap dari atas kepala sampai ke kaki. Confirm aku meletoppssss mengalahkan artis (ini akak kat butik tu cakap kat aku tau bukan aku saja nak sesuka riak, karang korang tengok takdelah cantik mana pun baju sanding aku, aku juga yang malu)

Berbalik pasal niat asal aku nak bercerita mengenai tudung nikah, masa majlis nikah ni nanti semua kelengkapan aku kene sediakan sendiri kecuali make up la. Aku akui yang aku ni jarang make up dan kalau make up pun memang hancur la. Takut nanti masa nikah kalau aku make up nampak serupa macam pelakon opera cina. 

Apa jenis tudung yang aku nak cari?



Yang ni cantik juga. Simple dan tak la nampak serabut dengan dipenuhi manik-manik 




Yang ni pun lawa tapi ada awning, aku tak berapa selesa dengan tudung awning tapi tak salah untuk aku mencuba



Yang ni pun cantik cuma aku tak penah lagi cuba jenis anak tudung macam ni, tak tau la sesuai ke tak tapi bila tengok orang lain pakai molek terletak je muka dorang



Aku paling suka yang ni. Cantik dan tak la meriah sangat dengan manik. Orang kata kalau nak cari anak tudung macam ni pegi Jalan TAR atau pun Semua House.

Apa pun tengok la nanti tudung apa yang aku decide nak beli. Kalau boleh nak yang simple, cantik tapi harga berpatutan (semua orang pun nak macam ni juga kan cik bubble). Bermula dari minggu ni, setiap hujung minggu aktiviti aku hanya akan dipenuhi dengan persiapan majlis perkahwinan aku je. Dan alhamdulillah sepanjang 2 bulan ni aku memang takde kelas, boleh la betul-betul fokus dengan persiapan je.


Notakaki : Semua gambar sekadar gambar hiasan dan pemberian pakcik google ~sekian

No comments:

Post a Comment