Friday, May 20, 2011

Save Malaysia! Stop Lynas!

Sedikit Info :

By The People's Green Coalition
There will be a solidarity walk from KLCC to the Australian Embassy on May 20th @ 2.30pm to hand in a memorandum  to stop Lynas from exporting hazardous materials to Malaysia.

Solidarity Walk

May 20, 2011
Friday 2.30pm

Meet at KLCC
Walk to the Australian Embassy

The Save Malaysia Stop Lynas Group will hand in a memorandum  to stop Lynas from exporting hazardous materials to Malaysia

Please come to support the people of Pahang to safeguard their health from pollution and radioactive waste!

Background Information 
An Australian rare earth company Lynas Corporation is constructing a refinery in an area closed to densely populated fishing communities and the city of Kuantan.
Local residents and environmentalists in Malaysia have since got together to stage a series of protest actions against the project which will leave behind a huge amount of radioactive wastes containing a cocktail of other hazardous substances.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lepas lunch kat KLCC tadi aku nampak ramai umat manusia berkerumun depan bangunan Public Bank dan sepanjang jalan nak ke Embassy Of Austalia. Terfikir gak aku kenapa dorang berdiri berkumpul macam tu macam seolah-olah menyaksikan sesuatu sehingga menarik perhatian mereka untuk berkumpul. Dah seminggu rasanya aku tak baca paper. Entah. Takde hati nak baca paper la sepanjang minggu ni.

Oh ya, aku baru teringat masa nak ke KLCC tadi ramai polis berhimpun depan bangunan Embassy Of Austalia. Ingatkan ada perarakan diraja rupanya pasal hal ni. Yang paling best bila aku lalu sebelah lori FRU dorang jerit BERSIAP!! BERSIAP!! wahhhh macam menarik je untuk membuatkan aku stay lama nak tengok apa akan jadi lepas tu. Tapi apa kan daya, big bos aku call suruh aku buat satu keje untuk dia. Kacau daun betul la.



Sila klik gambar untuk melihat tulisan pada sepanduk yang dorang pegang tu. Gambar kedua, berderet-deret lori FRU ni. Adalah lebih 5 biji rasanya. Ni je ke gambar? Disebabkan kelalaian aku, aku terdelete gambar-gambar lain. Ni pun nasib baik terselamat sebab MMS kat en.tunang

No comments:

Post a Comment