Monday, January 10, 2011

Jodoh Yang Telah Ditentukan

dalam kehidupan kita ni..ada beberapa perkara yang telah ditentukan oleh Allah s.w.t terhadap setiap hambaNya di atas muka bumi..dan salah satunya ialah

JODOH!!!!!

setiap jodoh kita telah ditentukan olehNya..samada jodoh di dunia atau di akhirat..cuma yg membezakan antara kita ialah cepat atau lambat jodoh tu sampai..aku percaya setiap dari kita mesti dah tetapkan ciri2 lelaki idaman untuk dijadikan suami dan pendamping hidup kita sepanjang hayat..



ada yang mahukan lelaki yg kaya raya yg dpt memberikan kemewahan hidup, harta benda dan segala bagai kekayan di donia..yela kalo dpt lelaki yg kaya nk kereta porsche dpt..nak banglo sebijik mcm istana senang2 je boleh dpt..pendek kata hidup seperti dikelelilingi emas dan permata la..tp adakah kekayaan saja dh mencukupi utk menjamin kebahagiaan hidup? untuk aku cukuplah sekadar yg mampu menanggung makan minum dan segala keperluan aku secara bersederhana..amboiii nak demand lebih2 plak..xkaya pun xpela yg penting mampu

 tak kurang juga yg ingin kan lelaki yg berotot ketul2 mcm ni..nampak gagah gitewww..adakah ini lelaki idaman aku? sama sekali tidakkk..hahaha sbbnya aku rasa seram tgk otot2 di badan itewww..pd aku cukup la lelaki yg mempunyai tubuh yg sihat...

adakah korang berminat dgn lelaki yg mampu angkat berat sebegini rupa..tp nak angkat korang pun alahaiiii beratus kali minta pun blom tentu nk angkat..tak romantik la u ni..

atau lelaki yg sentiasa nk menunjukkan kemesraan dgn kita sampai offer nak dukung kita sepanjang pantai mcm ni? how sweet they are..erkkk larat ke bakal laki aku nk dukung aku sepanjang pantai? takut separuh jalan dh semput..

bila dh sayang...semuanya nampak indah..tgh harum la katakan..duduk kat tengah2 tasik berdua sambil mendayung bersama..bot separuh tenggelam pun tak perasaan dek kerana keasyikan panahan cinta..ada aku kisah org sekeliling nak kata apa? donia ni kita berdua yg punya..hohoho

cinta dgn bunga ni dh mmg sinonim..mmg tak boleh dipisahkan la..time ni la kumbang2 di luar sana sibuk cari fresh flower utk dihadiahkan pd kekasih hati..especially mase Velentine Day..time ni kalo nk jual bunga secara part time mmg idea yg bagus la..confirm laku..kacing kacing tambah duit pokettt


apa pun jua pasangan yg kita mahukan, masing2 mempunyai tujuan yg sama iaitu untuk memiliki

KELUARGA BAHAGIA!!!!!


yg lengkap dgn pasangan yg memahami kita dan juga anak2 yg lincah dan membahagiakan..memiliki keluarga yg bahagia sudah cukup membahagiakan setiap manusia di muka bumi ini..jadi berdoalah semoga dikurniakan pasangan yg membahagiakan kita dunia dan akhirat serta anak2 yg soleh..AMIN


semoga kebahagian yg diperolehi kekal sehingga ke akhir hayat..

1 comment:

  1. best!..menarik entry akak...tahniah for the enggagement!..;) semoga kekal ke akhir hayat...:)

    ReplyDelete