Thursday, December 9, 2010

Kacang Punca Jerawat

Jerawat kat muka? tidakkkk..kalau la boleh katakan tidak kepada jerawat..

Betul ke teori ni? kacang merupakan punca jerawat? tak kisah la samada betul ke tak tapi benda ni memang berlaku pada aku..setiap kali makan kacang tak lama lepas tu mesti ada je jerawat gatal ni nak menunjukkan diri..

setelah sekian lama cik jerawat tak sudi menyinggah di muka aku..lepas je makan kacang goreng yang mak beli 3 hari lepas, cik jerawat tak menunggu lama untuk memunculkan diri di tempat yang tak sepatutnya..so, macam biasalah kan bagi orang yg jarang ada jerawat kat muka, sekali sekala dia muncul akan menjadi bahan kepada org di sekeliling aku especially ofismate aku...ngeeeeee

kemudian aku terfikir, betul ke sebab kacang? atau mungkin sebab aku terlalu memikirkannya? tp most of the time jerawat ni muncul lepas aku makan kacang..dah agak lama juga aku benti makan kacang dan selama tu juga muka aku tak dihinggapi oleh cik jerawat..saja nak try betul ke tak teori kacang adalah penyebab jerawat..dan aku rasa teori tu mmg kene pada aku..

it's not a big deal sbb teori tu tak sure betul ke tak..mungkin pd org lain tak tp pada aku itu salah satu sbbnya..bertahan utk tak makan kacang selagi boleh sbb kacang adalah salau satu makanan feveret aku..hak hak hak


No comments:

Post a Comment