Monday, August 8, 2011

Surat Cinta Buat Bos Ku

Assalamualaikum.

Hari ni merupakan minggu kedua kita umat Islam sekalian berpuasa. Pada yang tak pernah kantoi tu, syabas aku ucapkan. Pada yang terkantoi, jangan lupa ganti pose korang tu erk. Nasihat ini juga aku peringatkan untuk diri sendiri juga. 

Selepas 8 hari berpuasa, dan selepas mengambil kira segala macam kemungkinan di masa akan datang, aku dengan rela hati telah pun memberi notis sebulan pada bos aku. Aik kata stay sampai aku habis berpantang. So plan tu tak jadi. Aku dah tukar plan. Kali ni confirm aku akan ke Labuan tengah bulan depan. Notis pun dah selamat sampai di meja bos aku, walaupun dia menerima tapi tidak menandatanganinya, apa aku peduli. Yang aku tau bulan depan, bye - bye. Jahatnya aku. 

Idak ler aku jahat nak draft resign letter sampai cenggini simple. Kerja orang pemalas ni.


Sebagai pekerja dedikasi, aku masih melakukan kerja seikhlas hati yang mungkin walaupun kadang-kadang aku datang keje lagi lambat dari bos. Aku bos ke dia bos? Lantak. Dan sempena bulan puasa ni, macam-macam aktiviti yang perlu aku laksanakan dengan jayanya, yela  kalau boleh nak tinggalkan ofis dengan nama yang harum semerbak.

Semoga dengan pengorbanan aku ini, aku lebih mendapat keberkatan dengan berada dekat disisi suami. Actually aku dah plan apa yang aku nak buat kat sana nanti. Tapi aku hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Dengan berkat doa suami, insyaallah semua akan dipermudahkan.

Sedih juga nak meninggalkan ofis ni, ye la dengan kengkawan semua best, environment yang tidak terkongkong, bos-bos yang sangat concern perihal kebajikan pekerja. So far, aku cuti banyak kali pun bos aku tak pernah suruh potong gaji. Aku datang lambat pun bos aku cuma perli-perli dengan gelak ketawa je. Tapi aku lagi sedih bila memikirkan suami tercinta yang duduk bersendirian di rumah tanpa ditemani sesapa. Biar la aku hidup susah senang bersama suami sebab itu lebih berkat. 


Notatangan : Sedang pening mencari pengganti.



3 comments: