Wednesday, May 4, 2011

Kenangan Lalu Mencengkam Kalbu!!!

Tajuk entry kali ni memang mabeles la. Jarang sangat aku guna ayat sastera macam ni. Tadi aku buka FB then aku notice yang membe aku ada tag satu video. Mula-mula tu aku malas nak tengok tapi yang buat aku teruja nak klik juga video tu bila tajuk dia "Kenangan Bebudak DMC KUTKM@UTeM"

Masa aku blaja diploma dulu, batch ktorang dinamakan DMC (Diploma Mechanical Engineering) dan ktorg adalah 1st group untuk batch diploma, kiranya kami adalah otai dan juga senior untuk diploma kat UTeM tu la. Masa tu diploma belum pernah lagi ditawarkan dekat UTeM sampai la kami masuk. Dah nama pun budak-budak baru lepas habis sekolah, so semua perangai pun memang macam budak-budak sekolah.

Kasi layannnn video kenangan zaman diploma aku suatu masa dulu


 

Aku sangat merindui zaman sekolah teknik sehingga la ke diploma. Sebab masa ni la saat-saat aku mula menjadi budak nakal (amboiii cik bubble ni, jadi budak nakal pun bangga ke? aku bukan bangga occay tapi aku rasa aku puas sebab dapat menikmati zaman-zaman remaja dengan kenangan yang best). Dapat kawan-kawan satu bilik yang ngam dan sekepala. Tapi paling best masa diploma sebab kami satu kelas sama-sama bergurau senda. Dan ada tu siap boleh tido kat belakang masa lecturer sibuk membebel kat depan, standard kuliah la kan kat mana-mana pun mesti ada yang tido belakang kelas masa time kelas.

Oh ya!! Peringatan kepada kaum hawa yang nak tengok video tu, minta korang bersiap sedia la sebab ada aksi-aksi yang sedikit keterlaluan. Almaklum jela budak engineering kan, perangai ikut suka hati je tapi sebenarnya itu yang buat aku rasa best je dapat kawan-kawan macam dorang, sebab dorang menjadi diri sendiri. Dan paling senang bila nak minta tolong, ada je yang sanggup hulurkan bantuan. 

Bila tengok video ni, macam kelakar pun ada sebab kebanyakan dari kami semua dah bergelar ibu dan bapa (opsss kecuali aku). Kalau la dorang tengok balik perangai dorang masa muda-muda dulu, apa agaknya reaksi kawan-kawan aku ni. Apapun DMC 02/05 memang terbaekkkkk!!!!!!


No comments:

Post a Comment