Wednesday, January 5, 2011

Baik Baik Sayang - Wali Band

WALI BAND!!! band yg tgh ngetop kat Malaysia skang ni..lagu2 dia mmg best2 la..cari jodoh, yank, tobat maksiat and the latest baik baik sayang..sempoi je band ni..suara vokalis dia pon best je kedengaran di gegendang telinga aku..hari2 dengar lagu ni mmg best la..sampaikan bos aku pun dah suka dgr lagu ni..asal masuk ofis je suruh aku pasang lagu ni..

satu yg best dgn lagu ni, mcm mana aku dlm keadaan pressure pun tp bila pasang lagu ni aku rasa relax je..hilang segala serabut kepala memikirkan hal keje kat ofis..



Lirik Baik Baik Sayang

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengakan aku


Reff:
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengakan aku


Back to Reff:



pada yg tak berapa kenal dgn wali band...hasil bantuan pokcik google kita, aku selitkan sedikit info mengenai wali band..sorry bahasa Indonesia..tak reti aku nak translate..paham2 sendiri la ye..hehe


Wali Band merupakan grup musik asal Blora yang berdomisili di Kapuk, Cangkerang. Grup musik ini dibentuk pada tahun 2008. Anggotanya berjumlah 5 orang yaitu Fatary (vokal), Apoy (gitaris), Tomie (drum), Ovie (kibor), dan Nunu (bass). Semua personil band ini adalah lulusan pesantren dan sebagian merupakan alumnus UIN Syarif Hidayatullah, Jakarta. Album pertamanya ialah Orang Bilang yang dirilis pada tahun 2008. Band ini umumnya ber-genre pop metal melayu total dengan sedikit sentuhan irama melayu dalam lagu-lagu mereka. Lagu hit dalam album ini adalah Dik dan Egokah Aku yang menggunakan Shireen SungkarDik yang merupakan andalan dengan memasukkan unsur dangdut bagi 1 juta hingga pertengahan Mei 2008. Ini menjadi barometer kesuksesan grup yang beranggotakan 5 pria itu. itu, tercatat berhasil menjadi RBT (ring back tone) sebagai model video klip. Lagu pemilik telepon selular


No comments:

Post a Comment