Monday, May 23, 2011

Preparation Bermula

Salam dan selamat pagi. Harini aku nak update apa aku buat sepanjang weekend yang aku katakan aku akan mula bz dengan keje-keje preparation majlis aku nanti. Sebenarnya tak bz mana pun dek disebabkan ramai tangan-tangan yang sudi membantu. Caya lah pada mak bapak aku, tak lupa juga pada adik beradik dan juga ipar duai aku yang memang banyak membantu aku dalam memastikan semua kelengkapan siap. Dah macam speech lepas dapat anugerah pulak. Ok takmo entry panjang lebar tapi merepek meraban, mari kita terus kepada isi entry

Hari Sabtu lepas, aku bersama mak, atuk, kakak dan juga abang ipar aku ke nilai 3, mana lagi mau pegi kan. Bagi yang duduk area berdekatan, nilai 3 ni kira memang satu tempat yang wajib pegi la untuk bakal-bakal pengantin membeli barang atau peralatan majlis kenduri perkahwinan. Tapi ada juga yang dok Kedah pun datang ke nilai 3. Ini kan pula aku yang dok Kajang je kan. Kalau tak pegi nilai 3 rasa macam tak complete je. Mengada-ngada.

Singgah beli air. Tekak kering sebelum memulakan langkah menghabiskan duit.

Pusing punya pusing, sampai tangan dah lenguh dok pulas stereng ke kiri ke kanan, kaki rasa macam dah kejang tekan minyak dengan brek. Nasib baik kete auto, kalau manual memang confirm hari ni keje aku MC. Alasan tak munasabah. Akhirnya aku memilih untuk ke kedai Astana Mayang Sari.
Dalam banyak-banyak kedai, kedai ni menarik perhatian kami sekeluarga. Actually lepas survey banyak kedai, semua harga lebih kurang je. Dan ini satu-satunya kedai yang menjual bunga menepati citarasa aku. Sangat cantik dan yang pasti harga mesti mau MURAH. 


Pilih jangan tak pilih. Aku tak beli pun souvenir ni sebab dah ada. So tak payah buang masa nak pi belek lagi. Next.



Ni contoh hantaran yang dorang display kat main entrance. Kaler dia? Sangat memukau mata. Decoration dia? Superb. Memang cantik la. Sampai aku rasa macam nak tukar kaler tema. Dan yang pasti bila idea tu keluar dari mulut aku, aku kene marah dengan mak sebab tak tetap pendirian. Nak buat macam mana kan? Dah cantik, mestilah aku nak. Tipu la kata aku tak impikan pelamin yang cantik, baju yang cantik etc. Tapi abang ipar aku telah memujuk aku dengan mengatakan nanti kita buat pelamin lagi cantik. Ok mood untuk bershopping telah kembali ke tahap 100%
 

Letak bunga besar-besar keliling macam ni pun nampak cantik. Waduh-waduh, gawat ini. Aku sudah semakin rambang mata occay. Itu nak ini nak. Bila tengok mak menjeling, aku paham la maknanya mak suruh aku jangan mengada-ngada sekali lagi. Next.



Rambang mata wa cakap lu. Sapa tak rambang mata pegi nilai 3, memang korang hebat la. Itu cantik ini cantik. Ini baru separuh, belum lagi aku masuk side sebelah lain plak. 


Kenapa aku pilih kedai ni? Tengok la main entrance dia je dah boleh memukau hati aku. Gila kentang cantik. Harga pun takdelah mahal sangat. Dan yang pasti banyak pilihan. Semua kedai pun banyak pilihan. So ikut korang la nak pilih kedai yang mana. Percaya tak aku berjalan sana sini dalam kedai ni je hampir 3 jam. Fuh!!! Tapi hasil yang aku dapat sangat memuaskan hati. So pada hari Sabtu tu aku driving balik dengan senyuman yang puas.


Nantikan sambungan akan datang.

No comments:

Post a Comment